Absolwent Akademii Rolniczej w Poznaniu, Wydział Rolniczy oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Wydział Zarządzania. Przez 17 lat zdobywania doświadczenia zawodowego rozwijał i kształtował własną pasję związaną z zagadnieniami z pogranicza marketingowo- sprzedażowego. Najpierw w 2000 roku w rolniczej firmie dystrybucyjnej Blending stworzył nowe obszary działalności – dział środków ochrony roślin i skupu płodów rolnych. To stało się fundamentem jego dalszej kariery, którą po 3 latach postanowił kontynuować w strukturach międzynarodowego koncernu Syngenta.
Do dzisiaj wspomina słowa szefa z rozmowy rekrutacyjnej: „dla nas nie ma znaczenia obecny poziom pana wiedzy o naszych produktach – tego się pan nauczy. My szukamy ludzi, którzy mają potencjał do tego, aby wspólnie budować naszą silną pozycję rynkową, naszą kulturę organizacyjną – to trzeba mieć w sobie, tego się nie da nauczyć”. Prawie 10-letnia praca w Syngenta od stanowiska przedstawiciela regionalnego do członka zespołu marketingu było doskonałą okazją do tego, aby w praktyce wypełnić przesłanie szefa z rozmowy rekrutacyjnej i stać się ekspertem z zakresu tworzenia projektów marketingowych i „dawania życia” nowym produktom na rynku.
Swoją dalszą karierę zawodową Paweł postanowił kontynuować na stanowisku Product Managera w firmie Timac Agro Polska należącej do francuskiej Grupy Roullier. Biorąc odpowiedzialność za strategiczne dla firmy produkty, w krótkim czasie dał im „nowe życie” oraz wprowadził narzędzia motywujące klientów do zainteresowania się ofertą i zakupu. Działania te zaowocowały w firmie zwyżką sprzedaży, a Paweł po roku pracy awansował na stanowisko Dyrektora Marketingu. Tutaj odkrył nową pasję związaną z zarządzaniem i motywowaniem swojego zespołu, jak również ponad 100-osobowego zespołu sprzedażowego do realizacji obranych strategii sprzedażowo-marketingowych oraz do współpracy na poziomie międzynarodowym z innymi w Grupie.
Po latach pracy koncernowej, chcąc być bliżej własnej rodziny, Paweł podjął się współtworzenia rozwoju nowego obszaru biznesu – działu rolniczego – w rodzinnej firmie dystrybucyjnej Agrosimex. Pokazanie nowych standardów w zakresie działań marketingowych, motywowania sprzedawców oraz systemów wspomagających sprzedaż produktów premium przyczyniło się do rozwoju firmy i jej szerszego wejścia w nowe obszary rynku.
To stało się dla Pawła inspiracją odkrycia siebie na nowo i wejścia w projekt Biznes Up.
He graduated the Academy of Agriculture in Poznan on Agricultural Department and the Academy of Economics in Poznan, on Management Department. In 17 years of professional experience he developed his own passion and related issues of borderline in marketing and selling. First, in the year 2000 in agricultural distribution company Blending he created new areas of activity – department of plant protection products and buying agricultural produce. It has been the foundation of his career, after 3 years he decided to continue in the international company Syngenta. Until today he remembers words of boss recruitment: „for us, the level of your knowledge about our products doesn’t matter that you can learn. We are looking for people who have the potential to jointly build our strong market position, our organizational culture – that you need to have, you can’t learn it. „ Almost 10 years work in Syngenta from representative of team member to the position of regional marketing, was an excellent opportunity to practice and complete the message of the boss from recruitment interview and become an expert in the creation of marketing projects and „to give life” new products on the market.
Paweł decided to continue his further career on the product manager position in the company Timac Agro Poland, which belonged to the French group named Roullier. He took responsibility for the strategic for the company products in short time gave them the „new life” and introduced tools to stimulate customers to interest offer and purchase. These actions awoke skyrocketing sales company, and Paweł, after a year of work, got promoted on the marketing director position. On this position he discovered a new passion in order to motivate and manage the team, which counted more than 100 members, who realized strategies within sales marketing and cooperation on international level of the group.
After years of work in the concern, Paweł wanted to be closer to his family. He took the job to create a new business development area in a distribution company Agrosimex – agricultural department. He showed the new standards for marketing activities, motivated vendors and systems, whose supported products sales premium. He has contributed to the development of the company and its wider entry into new market areas. It was the inspiration for Paweł to reinvent himself and entry into the project BiznesUp.
Diplômé de l’Académie Agricole à Poznan, la Faculté d’Agriculture et de l’Académie Économique à Poznan, la Faculté de Gestion. Au cours de ses 17 années d’acquisition d’expérience professionnelle, il a développé et façonné ses propres passions liées aux questions de marketing et de vente. D’abord, en 2000, il a créé des nouveaux secteurs d’activité dans la société de distribution agricole Blending – département des agents de protection des plantes et des produits agricoles. Cette expérience est devenue le fondement de sa carrière. Après 3 ans à ce poste il a décidé de continuer dans les structures d’un consortium international Syngenta. Jusqu’à ce jour, il se souvient des mots du recruteur : « Le niveau actuel de vos connaissances de nos produits n’a pas d’importance pour nous – vous l’apprendrez. Nous recherchons des personnes qui ont le potentiel de construire conjointement notre forte position sur le marché, notre culture organisationnelle – il faut l’avoir en soi, on ne peut pas l’apprendre. » Près de 20 ans passés chez Syngenta, à partir du poste de représentant régional jusqu’à membre de l’équipe marketing, était une excellente occasion pour accomplir le message du recruteur et devenir un expert dans le domaine de la création des projets de marketing, de « donner vie » à de nouveaux produits sur le marché.
Paweł a décidé de continuer sa carrière au poste de Product Manager dans la société Timac Agro, appartenant au Groupe français Rouiller. En prenant la responsabilité des produits stratégiques de l’entreprise, en peu de temps, il leur a donné une nouvelle vie et il a introduit un outil qui a motivé les clients à s’intéresser à l’offre et à l’achat. Ces actions ont abouti à une augmentation des ventes et après un an, Paweł a été promu au poste de Directeur du Marketing. Là, il a découvert une nouvelle passion associée à la gestion et la motivation de son équipe et aussi d’une équipe de ventes comprenant plus de 100 personnes, pour mettre en place de stratégies commerciales et de marketing sélectionnées et pour coopérer au niveau international du Groupe.Après des années de travail dans un consortium, en voulant être plus proche de sa famille, Paweł a entrepris la tâche de la co-création du développement d’un nouveau secteur d’activité au sein de la société familiale Agrosimex – un département agricole. Le fait de montrer de nouveaux standards dans le domaine des activités de marketing, de la motivation des vendeurs et des systèmes soutenant la vente de produits, a contribué au développement de l’entreprise et à son entrée plus large dans de nouveaux secteurs du marché. Ceci est devenu une source d’inspiration pour Paweł de se découvrir à nouveau et d’entrer dans le projet BiznesUp
Graduado de la Academia Agrícola en Poznań, en el departamento Agrícola, y de la Academia de Economía en Poznań, departamento de Gestión. Durante 17 años de adquirir experiencia profesional desarrolló y formó su pasión acerca de cuestiones referentes a la zona fronteriza de marketing y venta. Al principio, en el año 2000 en la empresa agrícola distributiva Blending creó nuevos campos de actividad – la sección de medios de protección de plantas y de compra de frutos agrarios. Fue el fundamento de una etapa posterior de su carrera que decidió continuar después de tres años en las estructuras de la empresa multinacional Syngenta. Hasta hoy Paweł recuerda las palabras de su jefe durante la admisión: “A nosotros no nos importa su nivel de conocimiento de nuestros productos – ya aprenderá Usted. Lo que buscamos es gente que contribuya a crear juntos una posición fuerte de nuestra empresa en el mercado, buscamos a gente que tenga la cultura de la organización – y esto no se aprende, hay que llevarlo dentro.” Los diez años de trabajo en Syngenta – desde un puesto de representante regional al de miembrodel equipo de marketing – fueron una ocasión perfecta para realizar el mensaje de su jefe y hacerse un experto en el campo de creación de proyectos de marketing PAWEŁ KOCEL
y de “dar vida” a productos nuevos en el mercado. Paweł decidió continuar su carrera en el puesto de Product Manager en la empresa Timac Argo Polska perteneciente al Grupo. Como responsable de los productos estratégicos para la empresa, dentro de poco tiempo les dio “vida nueva” e introdujo herramientas que motivaban a los clientes a interesarse por estos y a comprarlos. El fruto de este cambio fue el alza de venta en la empresa y por eso Pawel fue promocionado al puesto de Director de Marketing. Fue allí donde descubrió una pasión nueva: gestionar y motivar a su equipo y a un grupo de 100 personas para realizar ciertas estrategias de marketing y venta, y para cooperar a nivel internacional del Grupo. Después de muchos años trabajando en empresas multinacionales Paweł quiso estar más cerca de su familia por lo que emprendió la tarea de desarrollar un nuevo campo de negocio en una empresa distributora familiar Agrosimex – en un departamento agrícola. La enseñanza de nuevos estándares de marketing, la motivación de los vendedores y la introducción de sistemas que facilitaban la venta de productos premium contribuyo al desarrollo de la empresa y al aumento de su presencia en nuevos campos de mercado. Fue lo que inspiró a Paweł a redescubrirse y a entrar en el proyecto BiznesUp.
畢業於波茲南農業學院農業學系和波茲 南經濟學院管理學系。在十七年的職場經 驗中Paweł培養了對行銷暨銷售活動的 熱誠。2000年時,他先在農產配銷公司 Blending建立了新的商業領域—農藥和農產品收購部門,這成為他未來職 涯發展的基石。三年後,他在跨國企業集團Syngenta中繼續自己的職業生 涯。主管於求職面試時所說的一席話,他至今仍刻骨銘心:「您此刻對本 公司產品的認知多寡對我們沒有任何意義,這些您會在本公司學習到。我 們尋找的是擁有能和我們共創穩固市場地位和企業文化潛力的人才。這是 您所需要具備的技能,這個我們沒辦法教您。」在Syngenta任職的近十年 中,Paweł擔任過如區域商業代表與行銷團隊成員等不同職務,為的就是 實踐主管在求職面試過程中所說的至理名言,並成為建立行銷方案與賦予新 產品生命的專家。接著,Paweł選擇在法國Roullier集團旗下的Timac Agro Polska公司繼續其職業生涯。他主責對公司發展策略上具有重大意義的產 品,並在短時間內賦予這些產品新的生命。他同時引進了新的激勵工具,以 激起顧客對產品的興趣並提高其購買意願。這些商業活動促成了公司的銷售 成長,而Paweł也在一年後被拔擢為行銷經理。在這裡他發現了他對管理和 啟發團隊的熱誠。他不但帶領超過百人的銷售團隊執行選定的行銷暨銷售策 PAWEŁ KOCEL
略,還協助公司在跨國層級的合作。然而在任職於企業集團多年後,Paweł 希望能花更多時間陪伴家人,因此他接下了新的任務:和波蘭家族企業 Agrosimex配銷公司合作建立新的商業領域,意即農業部門。在此他展示了 行銷活動、激勵銷售人員、頂級產品支援系統等領域的新標準,並促成公司 進一步發展及廣泛涉足全新的領域。這成為了Paweł重新發現自我及加入 BiznesUP計畫的契機。