„jedno się kończy, drugie się zaczyna”
Nadchodzi czas, gdy właściciel przedsiębiorstwa dochodzi do wniosku, że potrzebuje nowego udziałowca lub inwestora, który stworzy szansę intensywnego rozwoju firmy, ponieważ:
- w firmie brakuje sukcesora
- firma osiągnęła maksimum swoich możliwości
- konkurencja zdecydowanie przejęła rynek
- właściciel chciałby przekierować swoje inwestycje w inne branże.
Abyśmy zaangażowali się w taki projekt, musimy mieć 100% pewności, iż sam właściciel jest zdecydowany na taki ruch. Dopiero wówczas przechodzimy do działania.
Jeżeli powód takiej decyzji wynika z przedstawionych powyżej punktów 1-3, to w pierwszej kolejności analizujemy stan faktyczny. Nasz główny kierunek działalności to wprowadzanie firm na wyższy poziom rozwoju. Dzięki przeprowadzonemu audytowi i zaleceniom po audycie wskazujemy klientowi kierunek rozwoju oraz konieczne do wdrożenia zmiany. Dopiero po tym etapie podejmujemy decyzję i przechodzimy do czynności związanych z pozyskaniem nowego inwestora.
Etapy pozyskiwania nowego inwestora:
- Na podstawie informacji zebranych podczas audytu przygotowywana jest następująca dokumentacja:
- teaser inwestycyjny – zawierający niezbędne dane przedsiębiorstwa wraz z uwzględnieniem wyników finansowych i strategii firmy, który powinien być na tyle atrakcyjny, aby zainteresować inwestorów
- zalecenia Biznes Up – przygotowane przez zespół Biznes Up, na podstawie wcześniejszego audytu, które wskazywać będą potencjał rozwojowy firmy wraz z propozycją konkretnych działań, jakie powinny być wdrożone, aby osiągnąć sukces.
- Akceptacja przygotowanej dokumentacji przez właściciela przedsiębiorstwa.
- Przygotowanie listy potencjalnych inwestorów.
- Przedstawienie projektu potencjalnym inwestorom.
- Doprowadzenie do spotkania zainteresowanego inwestora z właścicielem firmy oraz koordynacja dalszych działań zmierzających do zawarcia umowy między stronami.