„najlepszą metodą przewidywania przyszłości, jest jej tworzenie”
Łączenie marketingu ze sprzedażą wydaje się być trudne. Często w organizacjach mówi się, że działania marketingowe to generowanie kosztów, a sprzedaż to dział, który musi na to wszystko zarobić. Co więcej, czasem przyjmuje się, że kiedy mamy do czynienia z porażką, to winny jest marketing, a kiedy mamy sukces, to benefity zbiera dział sprzedaży.
Jednak z całą stanowczością należy podkreślić, że z punktu widzenia biznesu współgranie obu kluczowych działów, a więc marketingu i sprzedaży, to podstawa sukcesu firmy. Nie ma marketingu bez sprzedaży i na odwrót. Ich spoiwem jest strategia marketingowo-sprzedażowa. Spina ona w całość wszystkie działania firmy i określa cele krótko- i długoterminowe.
Pracując zawodowo, niejednokrotnie uczestniczyliśmy w budowaniu takiej strategii. Staliśmy zarówno po stronie marketingu, jak i sprzedaży. Doskonale wiemy, że to bardzo złożony proces, który wywołuje wiele emocji i zużywa wiele energii po obu stronach. Jednak efekt końcowy, jakim jest dobrze opracowana i dla wszystkich zrozumiała strategia marketingowo-sprzedażowa, przynosząca zyski firmie, wart jest tego wysiłku i zaangażowania.
Jeśli właśnie budują Państwo strategię swojej firmy bądź planują ją wprowadzić i potrzebują wsparcia – jesteśmy do dyspozycji.