„w dziale sprzedaży jest jak w sporcie – nie liczy się zawodnik tylko drużyna”
W wielu przedsiębiorstwach zatrudnienie handlowca traktowane jest jako dodatkowy koszt, a nie jako inwestycja, która ma się przyczynić do rozwoju przedsiębiorstwa. Często jest tak, że handlowiec zatrudniany jest na kilka miesięcy, dostając kredyt zaufania od swojego przełożonego.
Jeżeli w ciągu pierwszych miesięcy „zapracuje na siebie”, to jest duża szansa, że zostanie w zespole na kolejny rok. Gdy zaczynają pojawiać się trudności w osiąganiu wyników, wraz z nimi pojawia się rozczarowanie. A może dałoby radę do tego nie dopuścić?
Niezwykle ważnym jest, aby handlowiec miał poczucie, że jest częścią zespołu. Zespołu, w którym każdy ma inne doświadczenie, własne zdanie, pomysły, które w codziennej pracy mogą się ścierać, jednak tworzą mocną drużynę. Komunikacja i dążenie do wspólnego celu to siła, która bardzo szybko zamyka etap integracji z zespołem i powoduje, że jest się jego częścią.
Jednakże, aby to osiągnąć wiele zależy od leadera zespołu i jego strategii na zespół, bo sprzedawać i być skutecznym w sprzedaży, można na wiele różnych sposobów, ale tworzenie atmosfery i ducha drużyny, to już jest inna sprawa.
Jeżeli chcą Państwo skorzystać z naszego doświadczenia w zakresie budowania zespołów sprzedażowych, jesteśmy do dyspozycji.