„konkurencja? – owszem, jest daleko za nami”
Kampania marketingowa jest częścią strategii marketingowo-sprzedażowej. Możemy powiedzieć w uproszczeniu, że stanowi jej wycinek, będący zespołem różnych działań w krótkim czasie.
Kampania marketingowa podobnie jak strategia ma jasno określony cel, który firma chce osiągnąć, jest osadzona w czasie i ma swoje mierniki jakości.
Kto już wie, jaki cel zamierza osiągnąć, może rozpocząć budowanie kampanii.
Oznacza to, że dla danego dobra lub dóbr powinien m.in.:
- zbadać rynek i jego możliwości
- przenalizować działania konkurencji oferującej podobne dobra
- sięgnąć do danych historycznych swoich klientów i przeanalizować sprzedaże oraz poprzednie działania marketingowe pod kątem skuteczności
- zbadać potrzeby klientów
- określić grupę docelową podejmowanych działań
- wspólnie z działem sprzedaży przygotować plan sprzedaży
- przygotować budżet kampanii wynikający z planu sprzedaży
- dobrać narzędzia marketingowe, uwzględniające zasady promocji, rodzaj kampanii reklamowej etc.
Ważne, by dział marketingu – w całym procesie budowania kampanii – pamiętał o włączeniu w przygotowania działu sprzedaży, który de facto jest jego „pierwszym klientem”, do którego kierowana zostaje akcja. Może nawet najtrudniejszym klientem, ponieważ to od niego zależy, w jaki sposób akcja będzie przedstawiana na zewnątrz.
W kampanii marketingowej ważne jest także ustalenie mierników – czyli elementów, które wskażą, czy osiągnięto założony cel. W zależności od rodzaju działań mogą być one wymierne jak poziom sprzedaży lub niewymierne jak rozpoznawalność marki wśród klientów.
Dzięki takiemu podejściu do przygotowania kampanii marketingowych niejednokrotnie odnosiliśmy sukcesy rynkowe. Dzisiaj, dzieląc się własnym doświadczeniem jako Biznes Up, jesteśmy gotowi, aby z Państwem zaplanować kampanię marketingową i wspólnie poczuć smak jej sukcesu.