„Wciągnij klienta do swojego świata”
Jak odróżnić się od konkurencji?
Dlaczego inni mają wyższą sprzedaż produktu, który właściwie niczym nie różni się od naszego?
Dlaczego klienci są bardziej lojalni wobec mojego konkurenta?
Z pewnością wielu przedsiębiorców zadaje sobie takie pytanie nie raz.
Program lojalnościowy to nic innego, jak budowanie trwałych relacji z naszymi partnerami biznesowymi, które sprzyja dynamice rozwoju sprzedaży. Warto wiedzieć, iż tego typu program sprawdzi się tylko wtedy, gdy zespół handlowy jest autentycznym ambasadorem produktu i firmy oraz został do tego wcześniej przygotowany, zarówno od strony znajomości oferowanego produktu i technik sprzedaży, jak również pod kątem korzystania z samego narzędzia motywacji. Oferowany przez handlowców program lojalnościowy powinien być narzędziem w ręku handlowca, tylko i aż wsparciem sprzedaży, a nie głównym czynnikiem, od którego zależy sprzedaż. Niewłaściwe korzystanie z takiego narzędzia może spowodować w szybkim czasie uzyskanie efektu odwrotnego w stosunku do założeń, jakie stawia sobie firma.
Biorąc to wszystko pod uwagę, oferujemy Państwu:
- przygotowanie programu lojalnościowego dla klientów, który będzie miał:
- zdefiniowane cele i budżet (weryfikowane co miesiąc) oraz grupę docelową i kanał komunikacji
- określony czas trwania (program długo- bądź krótkoterminowy, np. powiązany z daną kampanią sprzedażową)
- regulamin (jasne zasady, zrozumiałe zarówno dla klienta, jak i sprzedającego)
- spójność z programem motywacyjnym handlowców/sprzedawców
- przygotowanie programu motywacyjnego dla handlowców/sprzedawców, który będzie:
- wiązał się ze strategią sprzedaży firmy i z programem lojalnościowym dla klienta
- opierał się na rentowności oferowanych produktów
- miał wpływ na zwiększenie sprzedaży produktów, w szczególności tych, na których firmie zależy najbardziej
- przynosił handlowcom frajdę w codziennej pracy
- umożliwiał proste obliczenia
- dawał określoną decyzyjność handlowcowi w negocjowaniu cen podczas spotkania z klientem
- pozwalał handlowcowi na decyzję, ile chce zarabiać, z uwzględnieniem interesu firmy .